Alla inlägg under oktober 2010

Av Camilla - 18 oktober 2010 15:25

Jaha.. Då var det igång igen då.. ;)  Har ju lovat att uppdatera den här förbaskade bloggen.. ;P;P;P

Har kommit in på hundinstruktör utbildningen i sthlm. :) Var ner förra veckan för första gången. Jätte kul. Mycket att ta in,så innan 9 på kvällarna sov jag. :P  
Onsdan (första dagen) var full av teori. Mata mata mata,stuva in all information så långt in i hjärnan som möjligt. Allt måste få plats!   Torsdan var praktisk.. Åh fy fan vad jag var nervös. Jag är ju igentligen en person som näst intill har fobi för andra människor.. (Och så går man och ska bli hundinstruktör!!)   Hela jag darrade som ett asplöv när Kim,float coat retrievern,skuttade ut ur sitt bås. Det var min pluggpolare för dagen.. "Åh guuuud!!!" var min första tanke. Stor och tung var han dessutom. :) Stark som en oxe. Här är man van vid min egna lilla Elvis (Sibirian Husky) som inte drar i kopplet eller gör något speciellt liv av sig igentligen.  Kim fullständigt dundrar  ut på gårdsplanen med mig. Sliter iväg med mig runt husknuten och jag minns att jag tänkte "Åh herre gud,Åh herre gud,Åh herre gud".  Fick med mig bjässen in på agility banan,där vi skulle hålla till.  Nervös. Hatar att göra saker inför folk som jag inte kännner,som dessutom kan sakerna betydligt bättre än jag.  
3 ½ timme flöt på utan någon större utmaning. :) Jag och Kim kompade hur bra som hels. Vi blev riktigt tight där ett tag. :)
Lunch. Tack och lov. Fick veta att efter lunchen skulle vi ha prov på vad vi lärt oss under förmiddagen. Då höll jag på att svimma av rena förskräckelsen. Hur skulle jag klara det??? Skickade mess till Sara. Vrålade något om att jag inte klarade det och ville hem. Tack och lov att Sara höll sig lugn. ;P ;P  
Läste igenom alla övningar,gick igenom dom i huvudet,läste lite till,tänkte lite,blev enu mer nervös. Började nästan att gråta av ren nervositet. Funderade allvarligt på att avsluta hela utbildningen och åka hem och gråta. Hyperventilerade. Theresia (en utav lärarna/ägaren kom och pratade lite) och även Yvette (den andra läraren/ägaren) kom hon med efter en stund.
Tillslut tog jag mig i kragen och tänkte att "nu jävlar ska jag väl klara det här." Hämtade Kim och gick ut på liten bajspromenad och sen in på banan igen. Jag skakade som ett litet asplöv i hela kroppen. Det kändes som om knäna var full i gelé. Händerna skakade när jag släppte kopplet. 
Dom andra två tjejerna som jag går med hade papper med sig som dom läste ifrån,den ena lite och den andra mycket. Själv stog jag där utan papper och insåg att jag kanske skulle ha haft det.
Så blev det min tur.. Tog ett djupt andetag och började.. Och fast jag var nervös,rösten skakade emellanåt så klarade jag mig galant igenom. Utan papper och utan någon som helst hjälp. Visst jag glömde någon detalj här och där,men inte så farligt. Det var mest för att jag var nervös som jag glömde dom. Allt blir som virrande ludd i hjärnan när jag blir så där nervös.
När hela dagen var klar och jag äntligen fick åka hem,darrade jag fortfarande i knäna och var så uppstressad att jag var tvungen att lägga mig på soffan när jag kom hem. :) Igor beställde käk på pizzerian (igen) och sen låg jag bara på soffan hela kvällen. Innan 9 så sov jag. Helt utmattad. :P
På fredags förmiddan fick vi utvärderingen.. :D :D :D
Kanon!!  Jag blev verkligen skit nöjd!!


Utvärderingen:    (En del av den)

Jag är imponerad av att du klarade av att tala så fritt och utan papper. Du kom ihåg allt du skulle säga och göra utom vissa detaljer. ,så det var bra gjort.
Du försökte hålla bra kontakt med deltagarna.
Du omvandlade din nervositet bra när du pratade, så din röst  var relativt lugn och behaglig även om man såg på ditt kroppsspråk att du var nervös,men det kommer kommer du kunna träna bort och då blir det super bra. 
Du har en bra röst att lyssna till.
Osv osv osv..  :D
I det stora hela var du super duktig och med lite träning så kommer du att bli en super duktig instruktör.

Med det blev jag otroligt nöjd. :D  Det var ju första provet. :) Känner mig både nöjd och en aningens så stolt. ;D

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag har jag däremot inte gjort mycket.Är fortfarande ganska trött och huvet är fullt av ideér och tankar. Information som måste sorteras och funderingar som måste skivas ner. :) 
Var ute på promiss med Sara och Ebba tidigare. Pratade om att sätta ihop en fest efter Halloween,vi är nere i sthlm den helgen. Vi tänkte ha temat Gravfest!!!  Hahahaha... Hur kul idé som helst.. :) Det var ju igentligen Alex förtjänst. ;D  Han hörde fel när jag sa maskeradfest och tyckte att jag sa Gravfest. Hur kul som helst. :P  Så nu måste vi ju ha en sån. 
Intresserad av att komma? Hojta!  :D

Sen har jag mest suttit i soffan och fejsbockat och funderat. Städar lite.  Mmm jag hann med det med. Igentligen skulle jag ha suttit mer med näsan i boken,men jag orkade inte. Blir mer pluggande på onsdag. Jag och Sara ska ha en Ceasar Milan  dag . Käka lite lunch och lära utav hundarnas Gud,Ceasar!!!  :D :D
Men ikväll blir det nog till att plugga lite iaf. Har en hel del att göra. Både teoretiskt och lägga upp praktiskt. :)   Måste även använda Elvis,men det blir inte ikväll. Onsdag kanske.  :) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards