Alla inlägg under februari 2011

Av Camilla - 14 februari 2011 10:42

Sitter och väntar på att Nuffen ska komma hem. Det blir innan lunch för henne idag. :) Vi måste på vc. Hon har ont säger hon och har vaknat nu 4 nätter i rad och gråter och har ont. Kan vara urinvägsinfektion sa dom när jag ringde bvc i morse. Så då är det bäst att spurta in och kika så lill skruttan får bli av med det någon gång. Men jag tror inte att hon kommer att gilla det. Vi hade inga planer på det här idag och hon vet inte om att morfar kommer och hämtar henne redan innan lunch. Får se hur den omställningen blir. 
Så nu ska jag fundera ut vad jag ska baka till min sockertopps blomma idag på alla hjärtans dag. Tror det blir någon sån där grej som jag hittade på tasteline. Måste hinna slå in presenten också. :) Och middagen har Nuffen själv bestämt. På alla hjärtans dags menyn står det Fiskbullar. ;D Det tyckte hon var "bästa maten".  

Var ut i lördags.. Åh herre gud är min enda kommentar om det.. hahaha.. ;D  

Av Camilla - 8 februari 2011 13:41

"Oh you know,you know,you know,I'd never ask you to change. If perfect's what you're searching for,then just stay the same. 
So don't even bother asking if you look ok,you know I say..

When I see your face,there's nothing a thing that I would change,cause you're amazing just the way you are.
And when you smile,the whole world stops and stares for a while.
Because boy,you're amazing just the way you are! "



Suttit med näsan i boken hela förmiddan. Har ju kommit på den sprockelisprockans idén att jag ska byta ut ämnet i fördjupningsarbetet. Tänkte ha Stress och hur den påverkar hunden. Men så kom jag ju på den här briljanta idén. :) Jag ska ha Etologi,beteendet från varg till hund. Hörde du... Va bra det lät. Jag tror jag minsann kan komma en bit på vägen med den idén. Ett problem bara... Arbetet ska vara 10 sidor + bilder och vara klart tills nästa helg (den 18:de),så det blir alltså bara 10 dagar att göra det på.. Men.. Det ordnar sig nog.. Jag har planer. behöver bara ett bibliotek och lite lugn och ro så kommer det att ordna sig perffa. 

Var i skogen igår med Sara och hundarna. :) Och gud så skönt det var. Inte en människa inom synhåll och bara ljudet av skogen.  Hundarna sprang lös och bara njöt av att få röra fritt på benen. Ivan tulltade på med sina småben över snön och ramlade vara ner i EN grop.. haha.. ;P  
Jag har kommit på att HÄR och HÄRÅT funkar mycket bättre som inkallnings ord på Elvis. :) Jag blev satan i mig så stolt över byrackan min där bland grantoppar och tallkvisar igår.  Han fick upp ett spår och drog upp bland träna med en sjujäkla fart och försvann utom synhåll ganska så fort,men någonstans där upp i viltspåret så måste han ha tvärvänt på min inkallning och kom brakande genom snön för att slira förbi mig och slå en volt innan han fick stopp och kunde stanna. Hahahahaha..  Hävla Hunn.. ;D  En godbit fick han minsann,om det nu inte var två eller tre till och med. Ivan den lilla sopätaren,han tulltade på han med när min inkallning kom och han fick också mumsa på frolic.. Mums! 
Vi traskade på och surrade medans yrvädren sprang,hoppade och busade. 
När vi kom till backen som går ner mot bilen igen så ser jag i ögonvrån hur Elvis tvärstannar och poff så springer han iväg i en intet anande fart. Jag ropar. Men ingen respons och jag hinner tänka: Åh Nej,innan jag ser honom komma upp för nästa backe som går brevid. Och den fantastiska farten som han höll hela vägen upp var farsinerande att se.. Att se honom sträcka ut sig i full galopp och förbi mig fick mig nästan att tappa andan. Gud så vacker han var. Det lyste om hela hunden. Ren lycka. Skogen kommer vi att hänga i resten av vintern,våren,sommaren och hösten innan älgjakten drar igång igen. ;P

Vi var även in till Sara för att kika på små valparna.. Oj! Vad stora dom blivit och Elvis bara tittade på dom först. Jag tog upp det lilla pyret som jag fastnat för. Han heter,enligt min mening och tills vidare,Ernst Elthon. Jag höll den lilla lilla knorriga valpen i mina händer och Elvis kommer fram och nosar på honom. Han kör in nosen i magen på honom och det ser ut som om han riktigt snusar på sin son innan han börjar tvätta honom. Han tvättar hela valpen,från dom små öronen till svanstippen. Jag blev nästan tårögd.. hahahaha.. Känsliga jag. ;)  Sen tog Sara upp en liten flicka som hon fastnat för,jag vet inte om hon har bestämt sig för vad hon ska hete,men det blir nog något med Ester verkar det som. :) Elvis nosar även på henne och tvättar henne tills hon kissar.. :D  Fniss. Han fick kisset i munnen och det såg ut som om han faktiskt och ordentligt spottade ut det.. :P  Lilla lilla gubben,han snusade och tvättade sina valpar han.. Ernst Elthon är så lik honom. Samma fläckar på tassarna och ovanför ögonen. :D Så vacker. Jag vill ha honom. ;P  

Nej nu måste jag ta mig i kragen och gå ut med mina tussiga odjur i solen. :)


 IVAN   



ELVIS

  

Av Camilla - 3 februari 2011 07:24

*Sjungen en liten truddelutt*
" Jag vill berätta en grej som råka hända med mig,det var som blixten slagit ned. Jag sa den är rätt bisarr,men den är ganska ball,så för mig är det helt okej. 
Det var en helt vanlig dag när jag var nere på stan när jag fick syn på denna man. Mitt hjärta slog dubbla slag,jag börja känna mig svag,han hade allt man kan tänka sig. Åh vilken grabb, åh vilken grabb,åh vilken grabb,han är verkligen som gjord för mig. 
När han gav mig en blick fick jag tidernas kick,för han såg ut som en hel miljon. Vad skulle jag ta mig till,i huvudet stod det helt still och jag betedde mig som ett fån. Jag tänkte nu är det kört,nu är det redan förstört,det var strömmen slagits av. För när min ågren försvann och drömmen börja bli sann,hade han redan hunnit dra. "

Jag älskar den där låten. Den är så mysig. :) Man blir nästan lite glad av den så här på morgon kvisten. :P  
Ivan som har varit riktigt dålig pga metallbitar i magen,börjar bli bra igen. Han äter bara barngröt med banan smak,sparrisar,rid och morotspuré. Gissa om jag kände mig som en småbarns mamma igen när jag stod och rörde ihop gröten igår. Nuff åt också banangröt så det var som om tiden backades för några sekunder. ;)  Men den knepiga hunden är tokig i sparrisen. Hahaha.. Perfekt att träna med kom jag på eftersom allt annat gott har han blivit hel knäpp av och kastat sig över mig och försökt tugga i sig både godsaken och min hand,men sparrisen var en helt annan sak. Han vill ha den men han sitter still tills han får den. Nästan. Han sitter ju inte hur länge som helst. :)

Funderar på att ta en paus i pluggandet idag. Känner för soffan och Bones. Dessutom måste jag städa Nuffens rum. Det ser ut som om rena rama självmordsbombare varit på besök där inne. ;P  Meja kommer hit för att sova ikväll <3. Hon är ledig från skolan i morgon så då kan hon passa på att sova hos oss. :) Härligt! :) 
Tänkte skicka karl och jänta till Bollnäs i helgen. Funderar fortfarande på vad jag ska göra då. Tänkte först gå ut med Sara,men känner mig inte så pigg på ut gång. Har så mycket annat att tänka på. Ingen bra kombination.  Funderar på bio med Meja. :) Det skulle vara mysigt,men hon är duktig på att somna där i stolen. :P hahahaha.. 
Eller så ska jag nog bara passa på att träna hundarna. Gå långpromenad med Elvis och hitta en valpvakt så länge. Elvis ser ganska uttråkad nu när det inte blir så långa promenader. Guud vad jag längtar till sommaren. Då ska jag börja cykla med mitt svart/vita Guld. 
Funderar på att bada Ivan också,trots att han blev så stressad sist. Stackarn var uppstressad och agressiv i flera dagar,men jag känner i pälsen att han måste badas nu. Han får helt enkelt vänja sig. Tänkte ge sjutton i det fram till sommaren bara för att han skulle få vänja sig att bada i havet,men det går ju inte. Pälsen behöver tvätt NU! Tvättning,borstning och en kloklippning på bägge två helst. Men Elvis är så rädd för badkaret att han får ju nästan en hjärtattack när han märker vad som ska hända. Hahaha.. Stackarn! Han gömmer sig mellan toan och väggen och ser helt förstörd ut när man närmar sig. 

Näää nu har jag inte mera tid just nu.. Kanske mer sen.. 
Puss på kinden. ;)
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards